| Co to jest domena ?
Domena jest unikalnym adresem internetowym odróżniającym Państwa firmę
od innych w Internecie. Nazwa domeny powinna kojarzyć się z nazwą firmy
lub rodzajem prowadzonej działalności, np.telvinet.pl, turystyka.pl.
Dobrze jest, gdy nazwa jest krótka i nie zawiera polskich znaków, które
z przyzwyczajenia mogą być wpisywane w adresie internetowym, np.
radość.pl. Mimo, iż NASK daje możliwość na rejestrację domen z polskimi
znakami, to wyszukiwarki zagraniczne mogą tych stron nie odnaleźć.
Kiedy wybraliśmy już nazwę, należy zastanowić się jaki sufiks
(końcówka) będzie najodpowiedniejszy dla naszej firmy. Każda końcówka
coś oznacza. W Polsce obowiązują: .pl - zarejestrować ją może każdy
(kiedyś zarejestrować ją mogli tylko prowadzący działalność na terenie
całego kraju); com.pl – oznacza działalność komercyjną; org.pl –
zarezerwowana jest dla podmiotów i organizacji prowadzących działalność
niekomercyjną; net.pl – sugeruje przedsiębiorstwa związane z
internetem, np. providerów; shop.pl – to domeny dla sklepów
internetowych. Domena nazwamiasta.pl – to witryna regionalna,
sugerująca umiejscowienie przedsiębiorstwa. Należy też zauważyć, że w
zależności od atrakcyjności końcówki zmienia się opłata za rejestrację
domeny.
Na stronie http://www.dns.pl/ można sprawdzić, czy interesujaca Państwa domena jest wolna, tzn. możliwa do zarejestrowania. |
| Podstawowe zasady rejestracji domen
Dozwolone jest użycie wszystkich liter od A do Z i cyfr od 0 do 9 oraz myślnika (nie można go użyć na początku, ani na końcu frazy). Niedozwolone jest użycie spacji w wybieranej nazwie. Długość nazwy nie może przekroczyć 63 znaków. Można zarejestrować dowolną nazwę, bez względu na jej znaczenie i wydźwięk.
|
|